lagomt är bäst!

varför är det "fel" att säga att man själv är snygg?
varför kan man inte få tycka man själv är bra?

jag har ingen bra självkänsla och självbild utav mig själv,
men om jag nu skulle ta ett kort på mig själv och känna,
gud vad bra detta kortet blev. varför skulle jag inte "få" påpeka
det högt då. jag förstår mig inte på världen. vart är den påväg
egentligen? tjejer som är pinnsmala, väger 40 kilo och har
opererat hela kroppen, ändå tycker inte de själva att de duger.
hur kan allmänheten acceptera det? borde inte medmänniskor
runt omkring kunna stoppa det innan det börjar gå utför?
jag vet, jag själv vill förstora brösten, det är nog någonting
som jag ska göra såfort jag fyller 18. men det är ju inte för
att folk runt omkring mig ska tycka att jag är snygg utan för att
jag själv skulle känna mig som en annan människa, jag skulle
kunna uppskatta mig själv på ett helt annat sätt, kunna kolla
mig i spegeln och vara nöjd över mig själv. det är min kropp och
huvudsaken är att jag mår bra i den. kom igen, stå upp för dig själv!

jag själv tror att killar skräms utav självsäkra tjejer, jag tror att ni killar blir rädda för att ni inte skulle duga, att era komplimanger inte skulle bli någonting värda. men även en tjej som älskar sig själv behöver bekräftelse. kolla bara på kissie, hon påstår att hon älskar sig själv, men samtidigt skriver hon då och då om att hon vill ha kärlek, att hon blir glad för alla komplimanger hon får och att hon blir varm i hjärtat när hon får säga tack till människor som påpekar hennes yttre.

om någon säger till en tjej ; gud vad fin du är. då svarar 90% utav tjejerna ; nej verkligen inte, men du är fin. måste det vara så, varför kan en tjej inte bara få svara ; tack så mycket. vad glad jag blir. varför skulle det vara så konstigt? är man en bitch bara för att man tycker om sig själv? är man en fjortis om man trivs bäst i en väldigt kvinlig roll? är man en pojkflicka bara för att man gillar att bära stora jeans och keps? vem är det egentligen som lyssnar på detta?
- alla gör det! men jag tror egentligen inte att det finns någon som tycker att det är rätt. alla kollar på snygga, smala, sexiga, storbystade modeller, samtidigt som de påpekar deras hemska dieter. ingen mår bra att mätta sin hunger med cigaretter, piller eller spy upp de lilla man stoppar i sig. livet är till för att levas, man måste njuta!

tjejer blir mobbade för att de är tjocka, de svälter sig själva och mår ännu med psykiskt dåligt. även killar givetvis, (fast det är bevisat att det är många fler tjejer som svälter sig än killar). ju hårdare idealen blir ju mer ökar statistiken bland unga självmord och unga människor som skadar sig själv genom att tex skära sig.


är tjejen i spegeln tjock?
är det tjejen framför spegeln som är snygg?
finns det någon som ärligt talat skulle vilja se ut som hon framför spegeln?


det finns så sjukt många frågor som man aldrig kommer finna svar till, det finns så otroligt många olika åsikter inom ämnet, men jag tror faktiskt att vi alla kan enas om att en kropp utan varken fett eller muskler är inte snyggt!
idealen måste begränsas!

Kommentarer
Postat av: Elin

Sjukt bra inlägg, och nu säger jag det inte bara för att jag är din kompis, utan också som bloggläsare. Du har helt rätt i alla punkter, det är inte fel att tycka att man själv är snygg, oavsett hur man ser ut. Tjock, smal, brun, blond - whatever. "samhällsreglerna" är idag helt sjuka, mycket är det också vi själva som tjejer som driver fram allt det.

2009-06-05 @ 14:06:35
URL: http://ilini.blogg.se/
Postat av: lolboll

Tycker hon framför spegeln är rätt nice

2009-06-08 @ 00:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0