Dag 1 – Presentera dig

Nu var det alltså dags att berätta om mig själv..
Ja vad är intressant, vem är jag?
Jag skriver här, så får ni komma med frågor om det är saker ni funderar på.

Jag heter alltså Anna Caroline Hagberg Duvenfelt.
Jag är 18 år och bor i en liten håla i Värmland, Kristinehamn, ca 4 mil från Karlstad.
Jag pluggar hälsa&idrott på John Bauer i Karlstad, men är otroligt skoltrött just nu..
Jag jobbar också en hel del på Bergqvist skor, där jag trivs hur bra som helst!
Mina föräldrar heter Sofia och Jonas, och är förövrigt dem bästa i världen. Dem är skilda och bor tillsammans med deras respektive med barn på varsitt håll. Jag har alltid pendlat fram och tillbaka men har nu beslutat mig för att bara bo hos pappa. Vilket jag trivs otroligt bra med, men det är svårt att välja, oerhört svårt..

På fritiden måste jag erkänna att jag inte gör så mycket för tillfället. Men som jag sa jobbar jag en del, och en del skola blir det också. Resten av tiden spenderar jag tillsammans med mina vänner, mestadels min bästa vän Elin. Inte att förglömma Frida, min allra bästa vän sedan tredje klass, vi följde varandra hela vägen upp till högstadiets slut, sen delade vi på oss. Men håller ihop lika bra nu som då, fast på olika håll. Måste också säga att jag har de finaste vännerna man kan ha, de finns där i alla situationer, vi skratta och gråter tillsammans, vad det än gäller.
Jag är också en liten partytjej, jag älskar att ha kul, gärna på fest osv. Myser gärna till det med en bra film, eller varför inte världen bästa CSI eller Navy CIS?! Men det är inte mycket som tar en utekväll med mina bästa.
För några år sedan älskade jag verkligen att träna, men en knäskada satt stopp för fotbollen och lusten föll av mig. Jag saknar verkligen ambitionen att träna, att ta tag i det och bara köra tills svetten sprutar.

Har en helt underbar klass, Guggle. Några som jag verkligen trivs med, så gott som hela bunten. Utan er hade dessa knappa tre år varit så gott som omöjliga.

I framtiden vill jag resa, se världen och bara leva livet. Men i slutändan ser jag mig själv som en gift mamma jobbandes på en frisörsalong.

Jag är en ganska djup människa för det mesta. Funderar gärna tre gånger för mycket på livet och dess innebörd. Det är väldigt mycket flygande känslor i mitt huvud och jag tror att halva mitt liv består att frågor jag själv ställer mig. Men också väldigt spontan, gör det jag känner för just då. Lev livet så länge du kan, konsekvenserna får man ta efteråt. Jag älskar verkligen att skriva. För att tömma hjärnan på funderingar skriver jag, ibland långa texter, ibland korta små meningar utan mening, ibland pratar jag i gåtor och det mesta skrivs faktiskt här på bloggen.

Mer ingående information tror jag ni kommer få längs vägen.
Men jag hoppas ni kommenterar och ställer frågor om det är någonting ni undrar över.


ger er en bild från i lördags på Mastis. En glad och rätt välmående tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0