Svar på frågestunden!

• Vad är din favoritfärg?
Min favorit färg är rosa. Finns många fina färger i olika situationer, men jag får nog ändå ta och säga rosa.

• Din favoritårstid, varför?
Jag tycker alla fyra har sin egna charm. Vintern när snön faller, alla människor blir som 5 igen, julen är i närheten. Våren är underbar, man börjar ta av sig lite kläder, man kör slutspurten i skolan och alla känner doften utav de nyutslagna blommorna och träden börjar bli gröna och tjocka med löv. Sommaren är nog ändå den allra bästa. Livet blir så lätt när solen är framme, sommarlovet är här och luften är fylld av kärlek. Hösten är så mysig, alla stickade kläder börjar komma fram, halsdukar, mössor och vantar inhandlas. Man tänder ljus, dricker te ihopkurrad i soffan med en filt och en bra film. Men som sagt, trots allt är nog sommaren årets höjdpunkt!

• Vilket land kommer du ifrån?
Jag är från Sverige, helsvensk med inte en endaste släkting från annat land!

• Din favoritlåt är?
Hm, den var svår. Favoritlåt och favoritlåt vet jag inte, men jag måste ändå säga Travie McCoy med Billionaire. När jag hör den får jag en alldeles speciell känsla i hela kroppen. Jag hörde den första gången när jag var i Florida, i Christis bil, sedan följde den låten med mig överallt, till stranden, på tennisplanen, med Elin, i bilen, med Michael, i huset - ja överallt! Jag längtar tillbaka till Florida så himla mycket, såhär i efterhand önskar jag att jag fick stanna där förevigt.

• Vilken kamera fotar du med?
Jag fotar det mesta med min Sony a230.


• Vilken är din favorit film?
Jag har ingen direkt favorit, men Remember me är riktigt bra, likaså Sex and the City filmerna.

• vad tycker du en blogg ska innehålla för att vara rolig/intressant att läsa?
En bra blogg är en personlig blogg. En lagom kombination av åsikter, tankar, händelser och gärna lite skvaller och kärlek ;> En bra blogg måste också innehålla mycket bilder, fina och med bra kvalité.

• vad tycker du är kul och får dig att fortsätta blogga?
Jag gillar att skriva, i nästan alla olika former. Det känns skönt att få skriva av sig ibland, och andra gånger är det faktiskt bara kul att dela med sig lite utav mitt liv. Jag vet att det är en hel del som läser min blogg, det inspirerar mig också till att fortsätta!

• vad var det som fick dig börja blogga?
Jag har faktiskt ingen som helst aning. Jag minns inte ens varför jag från första början startade en blogg. Jag ursäktar det dåliga svaret och lovar att återkomma om jag kommer på det :)

• hur kände du när du första gången började blogga?
Jag är hemskt ledsen.. Men jag kan inte svara på dessa frågorna.

• vad är lycka för dig?
När jag är lycklig umgås jag med människorna jag älskar, så som vänner och familj! Finns en människa som ger mig det där riktiga pirret i magen också, det får mig också att känna mig lycklig. När mina nära och kära runt omkring mig är friska och mår bra, när jag ser mina små släktingar växa upp till underbara människor, när jag ser mina gamla mor och far föräldrar åldras precis så som dem alltid velat. För att vara självisk också, jag känner mig lycklig vissa dagar när jag känner att jag verkligen lyckats med någonting, det kan vara nästan vad som helst. I många år var också fotbollen en lycka för mig, en sport jag älskar(!) men tvingades ge upp för hälsans bästa.

• Vad skulle du välja, gå i skolan utan tröja eller utan byxor?
Jag skulle utan tvekan gå utan byxor, det är ju bara att ha en lång tröja och snygga trosor, det var ett lätt val!

• Vad brukar du göra på fritiden?
Jag umgås med mina vänner, umgås med min familj, pluggar, jobbar, hänger framför datorn och teven och festar en del. Det var nog en bra och kort sammanfattning om mitt liv!

• Vad har du tänkt göra efter skolan?
Efter skolan är mina planer att jobba (fortsätta på Bergqvist skor), se till att spara pengar för att resa. Jag skulle jättegärna villa resa runt i Asien, men också ta mig an Florida en gång till och de resterande delstaterna. Sedan vill jag komma tillbaka, ungefär vid 22 års ålder, skaffa familj och antingen utbilda mig till frisör eller advokat. Frisör är någonting jag alltid velat bli, men att läsa juridik är någonting jag strävar efter!

• Drömyrket?
Då blir det svårt att svara på denna fråga, men måste nog svara advokat på denna isåfall!

Det var allt för denna gången, men tveka inte att fråga om det är någonting du undrar över! När som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0