Spela spelet och gör det bra, annars är du bränd

Jag skulle sluta upp med allt depp, men vems blogg skulle detta vara om det inte var depp med?
Jag vet inte vems, men jag är säker på att det inte skulle vara min iallafall.

Ibland suger livet alldeles för hårt för att ta på det fejkade smilet,
gå ut till världen och vara den du alltid är, den snälla, gooa och glada.
Jag beundrar människor som klarar det, det gör jag verkligen.
Men tyvärr är inte jag en av de.

Människor som ser ljuset i allting, trots att det inte finns något.
Människor som gör vardagen lika bra som alltid,
trots att hjärtat är i tusen bitar,
modet sitter i halsen och hjärnan är fylld av tårar.
Styrkan har försvunnit och psyket skulle gå att korssa med en synål.


Bla bla bla, flumm flumm flumm.
Fuck this shit, be strong and egotistical!
Det vinner du på i dagens samhälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0